Řidiči, nebo potencionální vrazi?

     Již dříve jsem chtěl napsat článek o silničním provozu, protože mě jisté „manévry“ řidičů vadí, ale nějak se mě s tím nechtělo sepisovat a také pro to, že je článků a fotek o dopravních nehod plný internet a bezohlední řidiči zůstanou asi bezohlednými řidiči. Ale po jedné cestě z Luhačovic směrem k Buchlovským kopcům, kterou jsem jel dne 9.10.2016  jsem si řekl, že přece něco málo v krátkosti napíšu a přidám nějaké ty fotky a videa. Než se dostanu k problému samotnému – třeba takové nepoužívání směrových světel.Je to dnes nějaká novodobá móda nepoužívat blinkry. Myslím si, že řidič který nepoužívá blinkry není schopen ovládat svoje auto. Má plné ruce s točením volantu, ovládání brzdy a plynu a tím pádem již není schopen blinkr zapnout, takže neumí jezdit a měl by si zopakovat jízdy v autoškole. Jinak si to nedovedu vysvětlit, protože zapnout levou rukou vypínač blinkru není zase tak složitý úkon. Třeba při vyjíždění z kruhového objezdu, kdy nezapnutím blinkru zbytečně brzdí provoz, nebo při objíždění nějaké překážky, cyklisty, apod. Každý takový „šofér“ si musí uvědomit, že třeba nezapnutím blinkru při objíždění cyklisty riskuje vlastně cyklistův život. Protože tím, že zapne při objíždění blinkr, signalizuje ostatním řidičům, že se něco děje a každý řidič jedoucí za vozidlem, které objíždí překážku zpozorní a nedojde ke sražení třeba toho cyklisty. Malý příklad – jel jsem jako první v menší kolně, kdy byl v mém pruhu ve směru jízdy nějaký výmol označený kuželem. Před objížděním kuželu jsem zapnul blinkr. Řidič vozidla jedoucí za mnou toto zaregistroval, kužel objel, ale směrovku před objížděním nezapl. Další řidič jedoucí za ním do kuželu samozřejmě vrazil, protože kužel ze své pozice neviděl. Možná kdyby dodržel bezpečnou vzdálenost, situaci by zvládl. To je další věc, kdy tzv. „lepiči“ mají snahu jet dva metry, nebo i méně za autem. Toto už vůbec nechápu. Jsou opravdu tak naivní, když vozidlo před ním začne intenzivně brzdit, že svoje auto zabrzdí? Nebo jim to v mozku nedocvakne? Spíše jsou to nějací nerváci a slaboduší jedinci, kteří by si měli opět zopakovat autoškolu, protože neumí jezdit. Podotýkám že „šlapat“ na plyn není umění ježdění. Tím že jedou dva metry za jiným autem ho nijak nepopoženou. Každý nemá schopnost jet vysokou rychlostí. Jsou starší řidiči, nebo třeba čerstvě udělali autoškolu. Nebo prostě nechtějí jet rychle. Co má řidič  ohroženého vozidla dělat? Vysypat z okénka na silnici nějaké železné ježky, aby ho řidič jeducí za ním vyloženě neohoržoval? To ale není vůbec samozřejmě dobré řešení a tím pádem je vyloučené. Dle mého názoru je lepší takového slaboduchého „lepiče“ pustit před sebe, ať si jede. Problém je v tom, že takový „lepič“ nejspíše dřív nebo později někoho přizabije. Je zajímavé, že když jsem jel na Slovensku po normálních silnicích i dálnici, tak takový jev „lepiče“ jsem nezaznamenal. Je to jednoduché. Policie tam měří dost často ne jen rychlost, ale i rozestupy mezi jednotlivými vozidly. Což plně schvaluji. Nebezpečné předjíždění, to je další věc. Kvůli tomu vlastně vznikl tento článek, jak uvidíte názorně na záznamu z kamery, kterou mám v autě a to co zaznamenala se mě vůbec nelíbilo. Jen bych chtěl podotknout, že nebezpečným předjížděním a následou rychlou jízdou v dnešním hustém provozu se ušetří maximálně 5 – 10 minut. Stejně dotyčný spěchálek zůstne jet dřív nebo později za nějakým kamionem. Stojí ty ušetřené minuty za to někoho přizabít, či zabít? Myslím si že ne. Zmínil bych také cyklisty. Proti slušným cyklistům snad nemůže nikdo nic mít. Mě osobně nevadí jak na silnici, tak i na jiných cestách, nebo v lese, pokud jedou slušně. Opravdu ale cyklista jedoucí po chodníku na kterém není stezka pro cyklisty, nebo cyklisté jedoucí na kole na přechodech pro chodce, v protisměru kde to není dovoleno, nebo jedoucí v houfu velkou rychlostí a bezohledně třeba v lese, nebo i na polních cestách, to jsou u mě s prominutím obyčejní bezohlední burani. Když vezmi další věc – železniční přejezdy a nerespektování červených světel železničního zabezpečení. Nechápu, jak může být zabezpečený železniční přejezd třeba i jen červenými světly nebezpečný? Pokud bliká červené světlo, je to snad jasné ne? Pokud někomu ne, měl by vrátit řidičák a chodit pěšky. To se raději bude stále meditovat o stavění nadjezdů a jiných věcí, místo toho, aby takovému člověku který vjede na železniční přejezd kdy nemá, byl zabaven řidičský průkaz na 20 let. Žádné zákony, nařízení, či vyhlášky nedokáží člověkovi říct jak se chovat, jak jezdit. Je to vše v lidech, v jejich chování a v toleranci k druhým. Naštěstí je spoustu slušných a dobrých řidičů a to je moc fajn. Dopravní nehoda se může stát každému bez výjimky. Ale proč maximalizovat toto riziko bezohledným jednáním na silnici.

Takže jdeme k věci. 9.10.2016 kolem 13.30 hodin jel za mnou řidič Superbu. Slušný řidič, dodržoval bezpečnou vzdálenost i rychlost na všech dopravních značkách. Posléze mě předjel – chápu, jedu -li za vozidlem, musím být více v pozornosti. Po jeho předjetí se nic nezměnilo, jel slušně a dodržoval rychlost. Poté mě dojel jeden závodník, kterému dodržování rychlosti je zřejmě cizí. Začal mě předjíždět, což by nebylo ještě tak hrozné – byla tam přerušovaná čára, ale problém byl v tom,že do protisměru jela auta.

1

 Když mě předjel, začal jsem přibržďovat, protože jsem viděl, že se není z důvodu své rychlosti schopen přede mne zařadit. Vůbec si s tím nedělal starosti a řidiče Superbu a protijedoucího auta vytlačil na krajnici.

2

Sotva se stihl zařadit, protože do protisměru jelo další auto.

3

Video předjíždění ZDE

———————————————————————–

Za pár minut další. Toto už snad ani nemůže být přestupek, ale obecné ohrožení. Při takovém manévru musel vědět a dělal to s tím úmyslem, že když do protisměru vyjede auto, mohou se srazit. Takoví lidé, jako řidič následujícího Citröenu co předjížděl by neměl mít vůbec řidičský průkaz a sednout za volant, možná ani na vůz s koňmi. Ještě k tomu byla mokrá silnice, poprchávalo, čili jízdní podmínky zhoršené. Začal mě předjíždět rychlou jízdou.

1

 Další situace byla taková, že předemnou jel řidič již zmiňovaného Superbu a začal předjíždět dvě pomalu jedoucí auta. Na snímku je vidět, jak měl zaplou levou směrovku. Proč ne, měl tam volno. Ty dvě pomalu jedoucí auta měli připojeny vozík s nějakými věcmi a jeli z tohoto důvodu tak 60 km/h. Řidič Citröenu se přede mne nezařadil, ale dále pokračoval v protisměru.

2

 A začal předjíždět vozidlo Superb, které již předjíždělo dvě pomalu jedoucí vozidla. Takže se řidič Citröenu dostal až za protisměrnou krajnici, v tu dobu tedy jeli vedle sebe tři vozidla. Nakonec Citöenář předjel i tohot Superba:

3

 V tu chvíli však do protisměru vyjeli auta – jak je vidět podle svítících reflektorů:

4

Takže magor v Citröenu způsobil málem těžkou dopravní nehodu. Tentokrát mu to vyšlo a vyšlo to i ostatním zůčastněným řidičům. Přežili. Protože jak je vidět na dalším snímku, vozidla v protisměru museli uhnout téměř až do příkopu, protože se teprve vrací z krajnice zpět na vozovku.

5

Video předjíždění ZDE

———————————————————————–

U poslední situace se předjíždějící řidič zřejmě řídil podle hesla „Čára není zeď“. Řidič, který mě předjížděl najel bez směrovky do odbočovacího pruhu.

1Že by chtěl odbočovat? Ale kdepak, je to jeden ze „spěchálků“ A dodržování rychlosti? proč? Asi nezná dopravní značky, která je vpravo na následujícím snímku. Sice jsem mu rychlost samozřejmě nemohl změřit, těžko můžu tvrdit že jel zhruba stovkou. Ale já jsem měl na tachometru něco přes 70 km/h. a podle videa si úsudek o jeho rychlosti můžete udělat sami.

2

 Video předjíždění ZDE

 Lidi neblbněte a mějte rozum.