Kasárna Mošnov  Letiště Ostrava

     Vše o Letišti Ostrava najdete zde. Podíváme se však do bývalých kasáren v Mošnově, která těsně sousedí s letištěm a v nichž jsem působil od 1.5.1991 u VÚ 4981 jako voják  základné vojenské služby u 82. praporu letištního a radiotechnického zabezpečení - 82. samostatné stíhací letky po tom, co jsme se přestěhovali z kasáren Brno - Slatina. Na letišti v Mošnově jsem jezdil s cisternou  T 148 CAPL a při "létání" tankoval letadla L-39 Albatros a MIG-21. Navštívil jsem před nedávnem letecké muzeum v Olomouci a narazil jsem tam na exponát kabiny z MIGu-21, který právě pocházel z Mošnova a který jsem vždy při létání tankoval :-)


82. samostatná stíhací letka :

Zřízení: 01.05.1991
Předchůdce: 8. stíhací letecký pluk

Dislokace: Mošnov
Nadřízené velitelství: 2. divize protivzdušné obrany
Velitel: pplk. Ing. Mlateček Oldřich

Funkcionáři štábu letky:
- zástupce velitele : pplk. Ing. Smékal Lubomír
- náčelník štábu : pplk. Ing. Benko Jiří
- pomocník NŠ : npor. Ing. Robek Robert
- letovod : pplk. Ing. Ambroš Antonín
- inženýr : pplk. Ing. Majer Bohuslav
- náčelník logistiky : pplk. Ing. Tomašula Michal
- náčelník spojení a RTZ : pplk. Ing. Hoyger M.
- náčelník sociálního oddělení : pplk. Homola Stanislav

Bojové součásti:
- Velitel stíhací letky : pplk. Ing. Koutný Alois
- Velitel technické letky : mjr. Ing. Šálek Josef
- Náčelník technického oddělení : pplk. Ing. Horáček Josef
- Náčelník speciální technické skupiny : kpt. Konštatský Oldřich
 

Logistické a radiotechnické zabezpečení : 82. prapor letištního a radiotechnického zabezpečení

Zrušení: 31.12.1992
Nástupce: 82. samostatná stíhací letka 01.01.1993 Předána do složení AČR

pozn. použito z valka.cz


1) stojánka

2) kasárna

3) autopark

4) nádrže leteckých pohonných hmot, stáčírna LPH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Za mého pobytu v Mošnově zde létaly tyto stroje:  L-39 Albatros a MIG-21. Jak jsem na začátku uvedl, jezdil jsem s cisternou T 148 CAPL, kdy jsem během létání tankoval mašiny leteckým petrolejem a pak ještě zajišťoval služby na hotovosti, tzv. ostré.

     Ke konci  roku (2012) se skoro všechny budovy v areálu kasáren zachovaly. Co jsem tak postřehl, byl zbourán plot, na bráně zbourána strážnice, dále  byla zbourána kuchyně s jídelnou, ve které sídlila i arma. Pak zmizelo pár baráků v pravé části kasáren, některé tam ještě jsou, ale rozpadají se. V našem autoparku byla zbourána strážnice. Z buzeráku je parkoviště. Dále mezi kasárnami a stáčírnou LPH vyrostl průmyslový komplex, u stojánky, kde stávaly mašiny vyrostl hangár a parkoviště. Celá VPD (vzletová a přistávací dráha) je oplocena, není možné se tam dostat. Pryč jsou doby, kdy se dala přejít z Albrechtiček do Mošnova, jak se tak běžně činilo. Další popisy jsou přímo pod fotografiemi v jednotlivých, níže uvedených fotogaleriích, proto je sledujte. Kdo by měl zájem vědět, jak co fungovalo, klidně mi napište.

Fotografie:

Náš autopark

Kasárna

Stáčírna LPH - tato neexistuje a to ani cesta k ní. Je tam již  pouze zarostlá planina, bunkry - nádrže pro LPH jsou zlikvidované.

Restaurace "Na desítce" - kdo byl v kasárnách v Mošnově, tak určitě zná :-) Pak se tajně na pivo chodilo ještě do Petřvaldu :-)

Moje dobové fotky